Film

Powidoki, rež. Andrzej Wajda, 2016, 98 min. 21. 3. Kežmarok, Iskra Odrazy sú intímnym záznamom posledného obdobia života pioniera avantgardy v Poľsku, charizmatického maliara Władysława Strzemińského, ktorý odmieta socialistický realizmus a ostáva verný svojej umeleckej ceste. Film podáva príbeh z 50. rokov minulého storočia v Lodži o tom, ako komunistická moc zničila nepokorného človeka. Andrzej Wajda tak vo svojom poslednom filme vyťažil z nemaliarskeho sveta nepostrehnuteľné obrazy a nasycuje nimi diváka.

Las 4 rano, rež. Jan Jakub Kolski, 2016, 97 min. 5. 3. / 16:00 Kino Mladosť Forst je zámožný človek, ktorému sa v živote darí. Jedného dňa opúšťa korporáciu, v ktorej je zástupcom riaditeľa a ničí za sebou všetky cesty späť. O štvrtej ráno, no o niekoľko rokov neskôr ten istý Forst kladie v lese pasce na zvieratá celý špinavý, zarastený a oblečený v handrách. Býva v lese v úkryte, ktorý si sám postavil. Jedného dňa sa však pred jeho dverami zjaví trinásťročná Jadzia a Forst musí opäť zmeniť svoj život. Snímka získala v minulom roku v Poľsku nomináciu na Zlatého leva.

Las 4 rano, rež. Jan Jakub Kolski, 2016, 97 min. 8. 3. / 19:00 Kino Lumiére, K3 Forst je zámožný človek, ktorému sa v živote darí. Jedného dňa opúšťa korporáciu, v ktorej je zástupcom riaditeľa a ničí za sebou všetky cesty späť. O štvrtej ráno, no o niekoľko rokov neskôr ten istý Forst kladie v lese pasce na zvieratá celý špinavý, zarastený a oblečený v handrách. Býva v lese v úkryte, ktorý si sám postavil. Jedného dňa sa však pred jeho dverami zjaví trinásťročná Jadzia a Forst musí opäť zmeniť svoj život. Snímka získala v minulom roku v Poľsku nomináciu na Zlatého leva.

rež. Wojciech Kasperski, 2016, 51 min. 5. 3. / 17:00 Kino Lumiére, K3 Celovečerný, dokumentárny portrét pacientok provinčnej psychiatrickej nemocnice na Sibíri. Po prvýkrát v histórii jedného z najväčších stredísk pre psychicky chorých mohli filmári uvidieť, ako vyzerá každodenný život za vysokými múrmi. O stovky ťažko chorých pacientov sa stará päť lekárov a niekoľko zdravotných sestier. Práve na tomto mieste sa zoskupujú všetci spoločenskí vyvrheli. Filmový dokument získal v roku 2016 tri ceny na Krakovskom filmovom festivale.

rež. Wojciech Kasperski, 2016, 51 min. 8. 3. / 16:00 Kino Lumiére, K4 Celovečerný, dokumentárny portrét pacientok provinčnej psychiatrickej nemocnice na Sibíri. Po prvýkrát v histórii jedného z najväčších stredísk pre psychicky chorých mohli filmári uvidieť, ako vyzerá každodenný život za vysokými múrmi. O stovky ťažko chorých pacientov sa stará päť lekárov a niekoľko zdravotných sestier. Práve na tomto mieste sa zoskupujú všetci spoločenskí vyvrheli. Filmový dokument získal v roku 2016 tri ceny na Krakovskom filmovom festivale.

Pokot, rež. Agnieszka Holland, 2017, 127 min. 7. 3. / 18:00 Kino Lumiére, K1   Cez kosti mŕtvych prekračuje všetky príbehové a žánrové hranice, pričom predstavuje netypickú hlavnú hrdinku Janinu Duszejkovú, postaršiu ženu, veľkú milovníčku a ochrankyňu zvierat, žijúcu osamotene v Kłodzkej kotline, kde je v krátkom čase spáchaná séria vrážd. Duszejková je presvedčená, že vie kto (alebo čo) je vinníkom, no nikto jej neverí. Film, ktorý vznikol na základe románu Olgy Tokarczuk, ukazuje netradičným, v niektorých momentoch až provokatívnym spôsobom, kam môže siahať ľudská brutalita nielen voči zvieratám, ale aj voči outsiderom. Na tohtoročnom Berlinale získala poľsko-česko-nemecko-švédsko-slovenská koprodukcia Strieborného medveďa. Filmová slovenská premiéra na Febiofeste.

Pokot, rež. Agnieszka Holland, 2017, 127 min. 8. 3. / 19:00 Kino Lumiére, K1 8. 3. / 19:30 Kino Lumiére, K2 8. 3. / 19:30 Kino Lumiére, K4 Cez kosti mŕtvych prekračuje všetky príbehové a žánrové hranice, pričom predstavuje netypickú hlavnú hrdinku Janinu Duszejkovú, postaršiu ženu, veľkú milovníčku a ochrankyňu zvierat, žijúcu osamotene v Kłodzkej kotline, kde je v krátkom čase spáchaná séria vrážd. Duszejková je presvedčená, že vie kto (alebo čo) je vinníkom, no nikto jej neverí. Film, ktorý vznikol na základe románu Olgy Tokarczuk, ukazuje netradičným, v niektorých momentoch až provokatívnym spôsobom, kam môže siahať ľudská brutalita nielen voči zvieratám, ale aj voči outsiderom. Na tohtoročnom Berlinale získala poľsko-česko-nemecko-švédsko-slovenská koprodukcia Strieborného medveďa. Filmová slovenská premiéra na Febiofeste.

Pokot, rež. Agnieszka Holland, 2017, 127 min. 5. 3. Košice, Úsmev Cez kosti mŕtvych prekračuje všetky príbehové a žánrové hranice, pričom predstavuje netypickú hlavnú hrdinku Janinu Duszejkovú, postaršiu ženu, veľkú milovníčku a ochrankyňu zvierat, žijúcu osamotene v Kłodzkej kotline, kde je v krátkom čase spáchaná séria vrážd. Duszejková je presvedčená, že vie kto (alebo čo) je vinníkom, no nikto jej neverí. Film, ktorý vznikol na základe románu Olgy Tokarczuk, ukazuje netradičným, v niektorých momentoch až provokatívnym spôsobom, kam môže siahať ľudská brutalita nielen voči zvieratám, ale aj voči outsiderom. Na tohtoročnom Berlinale získala poľsko-česko-nemecko-švédsko-slovenská koprodukcia Strieborného medveďa. Filmová slovenská premiéra na Febiofeste.

Pokot, rež. Agnieszka Holland, 2017, 127 min. 14. 3. Banská Bystrica, Múzeum SNP Cez kosti mŕtvych prekračuje všetky príbehové a žánrové hranice, pričom predstavuje netypickú hlavnú hrdinku Janinu Duszejkovú, postaršiu ženu, veľkú milovníčku a ochrankyňu zvierat, žijúcu osamotene v Kłodzkej kotline, kde je v krátkom čase spáchaná séria vrážd. Duszejková je presvedčená, že vie kto (alebo čo) je vinníkom, no nikto jej neverí. Film, ktorý vznikol na základe románu Olgy Tokarczuk, ukazuje netradičným, v niektorých momentoch až provokatívnym spôsobom, kam môže siahať ľudská brutalita nielen voči zvieratám, ale aj voči outsiderom. Na tohtoročnom Berlinale získala poľsko-česko-nemecko-švédsko-slovenská koprodukcia Strieborného medveďa. Filmová slovenská premiéra na Febiofeste.

Pokot, rež. Agnieszka Holland, 2017, 127 min. 15. 3. Levice, FK Otáznik   Cez kosti mŕtvych prekračuje všetky príbehové a žánrové hranice, pričom predstavuje netypickú hlavnú hrdinku Janinu Duszejkovú, postaršiu ženu, veľkú milovníčku a ochrankyňu zvierat, žijúcu osamotene v Kłodzkej kotline, kde je v krátkom čase spáchaná séria vrážd. Duszejková je presvedčená, že vie kto (alebo čo) je vinníkom, no nikto jej neverí. Film, ktorý vznikol na základe románu Olgy Tokarczuk, ukazuje netradičným, v niektorých momentoch až provokatívnym spôsobom, kam môže siahať ľudská brutalita nielen voči zvieratám, ale aj voči outsiderom. Na tohtoročnom Berlinale získala poľsko-česko-nemecko-švédsko-slovenská koprodukcia Strieborného medveďa. Filmová slovenská premiéra na Febiofeste.

Pokot, rež. Agnieszka Holland, 2017, 127 min. 16. 3. Trnava, Hviezda   Cez kosti mŕtvych prekračuje všetky príbehové a žánrové hranice, pričom predstavuje netypickú hlavnú hrdinku Janinu Duszejkovú, postaršiu ženu, veľkú milovníčku a ochrankyňu zvierat, žijúcu osamotene v Kłodzkej kotline, kde je v krátkom čase spáchaná séria vrážd. Duszejková je presvedčená, že vie kto (alebo čo) je vinníkom, no nikto jej neverí. Film, ktorý vznikol na základe románu Olgy Tokarczuk, ukazuje netradičným, v niektorých momentoch až provokatívnym spôsobom, kam môže siahať ľudská brutalita nielen voči zvieratám, ale aj voči outsiderom. Na tohtoročnom Berlinale získala poľsko-česko-nemecko-švédsko-slovenská koprodukcia Strieborného medveďa. Filmová slovenská premiéra na Febiofeste.

FaLang translation system by Faboba